Односкладне й неповне речення. Як зробити зрозумілим синтаксис простого речення?
Діалог:
Учитель:
- Ну що тут може бути незрозумілим? Два головних члени речення — речення двоскладне. Один головний член речення — речення односкладне.
Учень:
- А чому ж речення «Васильки у полі.» Ви охарактеризували як двоскладне?
Учитель:
- Тому що воно неповне. Тут пропущений присудок. Я ж це вже тисячу разів пояснювала…
Я думаю, багатьом колегам-філологам знайома ситуація. Але ми з вами викладаємо це вже багато років. А ось восьмикласнику, який, крім української мови, повинен опановувати знання з літератури, алгебри, геометрії, фізики, хімії, ІКТ, історії, географії, англійської мови, не завжди все зрозуміло навіть з 4 разу. Тому ці уроки були створені для моїх учнів, які все ж таки хочуть зрозуміти дану тему.
Починаючи роботу над серією відеоуроків з даної теми (їх всього 5), поставила собі за мету не тільки розповісти про види односкладних речень, способи вираження головних членів речення в них, а пояснити учням, де ці речення застосовуються, як вони можуть урізноманітнити наше мовлення.
Тих, кому достатньо підручника, або тих, хто краще сприймають інформацію у вигляді схем, ці уроки можуть не зацікавити. Бо тут ви знайдете не лише приклади речень, а й невеличкі відеовставки, трохи смішні малюнки будинків, де живуть підмети й присудки.
Даний цикл уроків, безумовно, не єдиний, що є в Інтернеті. Але думаю, він знайде свого глядача. І серед учителів, і серед учнів. Приємного й корисного перегляду.