Бурлака Олена

Особистий блог "Бурлака Олена"

І знову про вивчення віршів напам’ять.

1 min read

Не перший раз торкаюсь цього болючого питання. Цього разу мова піде про вірш Володимира Сосюри «Любіть Україну». Поет створив образ прекрасної української землі, яка «у світі єдина, одна». У кожному рядку вчувається ніжність серця і  водночас твердість і сила духу. Поезія написана в далекому 1944 році, але надзвичайно актуальна сьогодні. Тому і запропонована для вивчення напам’ять. Вірші, написані у силабо-тонічній системі віршування, вчити легше, ніж, наприклад, верлібри. Але 40 рядків запам’ятати непросто, особливо сучаному учню , або, як тепер кажуть, здобувачу освіти. 

Тому я і вирішила застосувати популярну сьогодні форму роботи — створення ментальної карти. Вона в даному випадку допомагала учням запам’ятовувати ті зорові, слухові образи, які намалював автор. Крім того, паралельно відпрацьовували навички визначення в поетичному тексті лексичних, евфонічних, синтаксичних художніх засобів.

Як ми працювали з учнями 8-М.

Перший урок: ознайомлення з біографією В. Сосюри, історією написання поезії «Любіть Україну». Слухали й дивилися візуалізацію.

Другий урок: створення ментальних карт для кращого розуміння поезії, яка містить і порівняння «як небо її голубе», і епітети «вишневу свою Україну», і метафори «вона… у кожному серця ударі». Безумовно,  увагу приділяємо використанню однорідних членів речення як художньому прийому, що найяскравіше представлений у творі. 

Задача: за допомогою малюнків наочно представити образ України, створений В.Сосюрою, визначити, які художні засоби допомогли йому це зробити. 

Також перед початком роботи учням повідомляється, що цей вірш треба вивчити напам’ять.

P.S. А це «співавтори» класика української літератури та їхні шедеври.