Бурлака Олена

Особистий блог "Бурлака Олена"

Як ми «Кайдашеву сім’ю» вивчали (частина 4)

1 min read

Урок 4. Колоритні людські характери в повісті «Кайдашева сім’я». Засоби творення комічного.

Безумовно, на початку уроку цікаво послухати, які сенкани склали мої учні.

Для закріплення вражень були використані метафоричні карти.

Кожен учень серед запропонованих вибирав одну й повинен був усно пояснити, чому саме це зображення асоціюється з тим чи іншим персонажем.

Писати про те,  які саме прийоми комічного використав автор, не буду: є безліч розробок з прикладами.

Зупинюсь на домашньому завданні (можна провести це й в класі).

Учням були запропоновані 20 ілюстрацій (всі вони є в інтернеті) до «Кайдашевої сім’ї». Потрібно було кожну доповнити цитатою з тексту, яка б відображала намальоване художником.

Прекрасно розумію колег-скептиків, які скажуть, що учні можуть просто списати у сусіда. Хай так. Але, якщо хоча би таким чином вони ознайомляться із сюжетом твору й характерами персонажів, це буде краще, ніж нічого.

Наступний урок вже буде присвяченій темі творчості Панаса Мирного. Але на початку тест з 18 завдань за повістю «Кайдашева сім’я». Він і продемонстрував учням і мені, що знаємо, що ще треба повторити.

Післямова.

Оцінка за тест була виставлена в журнал. Всі інші роботи – це внесок учня в його учнівське портфоліо (елемент формувального оцінювання) . Для чого? Чому не оцінювалась кожна робота?

Як ви могли переконатися, більшість завдань носять творчий характер. А творчість важко оцінювати об’єктивно. Крім того, невиконання учнем домашнього завдання змушує вчителя або ставити відповідний бал в журнал (але це навряд чи змусить не дуже дисциплінованого «здобувача освіти» виправити ситуацію), або нервувати й чекати (іноді місяць і більше), коли ж робота буде виконана.

Тому я вирішила ризикнути. Якщо учень протягом вивчення теми здав всі роботи, то його результат за тему буде вищий (як мінімум на бал), ніж міг бути. Якщо учень ігнорував роботу протягом теми, то відповідно – це дає право вчителю знизити тематичну оцінку.

Ось такі вони, методичні пошуки.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *