Бурлака Олена

Особистий блог "Бурлака Олена"

Вірш. Вчити напам’ять чи візуалізувати? Що обираєте ви?

1 min read

Ти не лукавила зо мною

Ти другом, братом і сестрою

Сіромі стала…

Кожен дев’ятикласник отримує завдання вивчити цю поезію напам’ять. Вона невелика, лише вісімнадцять рядків. Але всі ми знаємо, як сучасні діти «люблять» вчити вірші. Найчастіше все закінчується абсолютно бездумним зазубрюванням тексту, який для учня залишається чужим і абсолютно не зрозумілим. Тому я практикую візуалізацію віршів. Якщо у восьмому класі це був мікс з різних поезій, запропонованих програмою, і голос за кадром був не обов’язковий (достатньо лише тексту на екрані), то під час вивчення вірша Т.Г. Шевченка «Доля» відеоряд обов’язково повинен був супроводжуватися декламацією. Деякі колеги можуть вважати це невиконанням програми. Але, на мій погляд, коли учень підбирає ілюстративний матеріал, музику, він занурюється в кожен рядок, в кожне слово, пропускає його через себе, осучаснює класику. Думки, висловлені на папері автором 100-200 років тому, стають близькими сучасному юнаку або дівчині. Мені, як учителю, цікаво дивитися такі роботи ще й тому, що учень, якого ти знаєш вже три роки, розкривається з іншого (часто неочікуваного для тебе) боку. А щодо програми, погодьтеся, що після виконання завдання в такому форматі, даний твір надовго залишиться у вашій пам’яті. Крім того, завжди є вибір: вивчити поезію або візуалізувати її. Нижче ви можете ознайомитися з деякими роботами моїх любих дев’ятикласників.

Автор: учениця 9-ХБ класу Рішельєвського ліцею Івченко Анна
Автор: учениця 9-ХБ класу Рішельєвського ліцею Вакеряк Ірина
Автор: учениця 9-ХБ класу Рішельєвського ліцею Гурецька Світлана
Автор: учень 9-ХБ класу Рішельєвського ліцею Єфремов Владислав
Автор: учениця 9-ХБ класу Рішельєвського ліцею Томчій Марія

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *