Все про числівник
Числівник, розряди, відмінювання, цікавинки.
Для кого?
Ця інформація, я думаю, зацікавить колег, учнів та їхніх батьків, а також тих, для кого «числівник» залишається таємницею за сімома дверима.
Є!!! Нарешті! Я це зробила! Ще один цикл уроків! Адже «ЧИСЛІВНИК» — одна з найскладніших тем як для учнів шостого класу, так і для випускників. Бо останні повторюють «числівник», готуючись до ЗНО.
Як все відбувалось?
Ви запитаєте: «Скільки часу писались ці дев’ять уроків?» Відповім: «Загалом десь п’ять місяців. Перші два уроки були написані ще навесні, коли всі ми змушені були відправитися в карантин. А всі інші — влітку. Один потребував чотири-шість днів підготовки, коли як інший народжувався два-три тижні. Це якщо рахувати від ідеї до готового відео».
Так. Мозок учительський відпусток не бере. Ось читає онука книжку Астрід Ліндгрен, а у твоїй голові: «А скільки ж років було Карлсону? Багато? Мало?.. Це ж неозначено-кількісні числівники!» А то пригадаєш, як Петрик П’яточкин рахував слоненят, чи раптом: «Так іменник «дріб» має омонімічні пари. Чому б цим не скористатися, пояснюючи відмінювання дробових числівників?» Як результат, з’являється ідея наступного уроку.
Що було найважчим?
Найскладнішим, напевно, було те, що з великої кількості інформації треба вибрати найсуттєвіше. Адже так і хочеться філологу «розтектися мислію по древу» — розповісти все, що знаєш. А урок повинен тривати не більше п’ятнадццяти хвилин. Бо пишу ж для дванадцятирічних учнів. Та і про мотивацію не можна забувати, і про різні цікавинки: музичні вставки, мультфільми. Для старшокласників ці уроки можуть здатися занадто дитячими. Але не забуваймо, що писалися вони передовсім для шестикласників. Тож вибачайте, якщо не до вподоби.
Хоча у шостому класі я минулого навчального року не викладала. Та і в наступному теж не буду (маю інші), але почавши, вирішила довести розробку теми до логічного завершення, бо не звикла кидати роботу на пів дорозі. Так і з’явилися ці уроки.
P.S.
Часто під відео можна прочитати «для учнів і колег», оскільки цей матеріал може бути використаний для проведення онлайн-уроків. Відеоурок — один з багатьох інструментів для тих, хто навчає, і для тих, хто вчиться. Але, на моє глибоке переконанння , він не може замінити живого спілкування вчителя та учнів.