Бурлака Олена

Особистий блог "Бурлака Олена"

Як мої учн інтерв’ю брали

1 min read

 

 

Як відомо, одна з тем розвитку мовлення у восьмому класі «Інтерв’ю у публіцистичному стилі». Мені пощастило: я працюю у восьмому ХБ класі. Хоча діти прийшли в ліцей з метою якомога краще вивчити основи  хімії, біології , але це не заважає їм реалізовувати і свій науковий потенціал, і творчий. Було б бажання.

Це наша з ними не перша така робота: був конкурс на кращу візуалізацію віршів, що вивчалися в кінці першого семестру цього року, були захисти проектів «Місто майбутнього», в планах ще одна цікава робота ( але про це потім).

Звичайно, ми ознайомилися з матеріалом підручника, послухали і законспектували поради  журналістки Наталки Фіцич (їх можна знайти на ютуб)  про те, як брати інтерв’ю.  Але  це все була теорія. А теорія без практики, як відомо, нічого не варта.  «А чим ми гірші за інших? — запитала я моїх дітей.  —  Пропоную Вам спробувати себе в ролі журналістів і взяти інтерв’ю  у друзів, родичів, знайомих, вчителів ліцею». 

Дякую вам, мої любі, за те, що ви завжди готові братися за найнеочікуваніші проекти. Дякую, тому що прекрасно розумію, наскільки ви завантажені уроками, підготовками до олімпіад і турнірів. Але ви знаходити час і для творчості. Сподіваюсь, у цьому є й моя заслуга. Дякую і за те, що ви не заперечували й дозволили викладати ваші роботи в мережу. 

А зараз хочу звернутися до тих, хто зацікавиться цими матеріалами. Не судіть суворо: це перші «проби пера». Так, в деяких роботах можна побачити недоліки у мовленні, не завжди правильні акценти в питаннях, хтось буде критикувати операторську роботу або не зовсім вдалий монтаж.

Але, шановні дорослі, це діти. Але діти творчі. Вони й приходять для того, щоб навчитися. Навчитися не тільки правильно розвязувати задачі, робити синтаксичний розбір речення або літературний паспорт. Вони приходять навчитися дружити, поступатися іноді своїми амбіціями, шукати компроміси, знаходити вихід із складних ситуацій, вчаться аналізувати роботу товариша й свою власну, вчаться спокійно сприймати справделиву критику і самому бути толеранним, критикуючи однокласника. Все це називається таким модним сьогодні в педагогіці словом «компетенція».  

На сьогодні ми встигли подивитися чотири відео ( інші чекають наступного  тижня).  Їх ви знайдете в кінці даної статті. Всі вони різні: тут й інтерв’ю з однокласницею (Денису Хвищуку  важко, він хвилюється, але як старається, так само, як і Маленко Дініїл, який знаходився за кадром), і репортаж  Клєб Ярослави з Всеукраїнської олімпаіди з хімії, яка відбулася цьогоріч в Полтаві,  і майстер-клас Яни Варбанець (репортаж Варбанець Марії і Сопінської Тетяни), й інтерв’ю з учителем хімії Рішельєвського ліцею Васильєвою Іриною Станіславівною (його підготували й провели Гурецька Світлана й Томчій Марія).

Працювали в групах. Кожна з груп провела аналіз робіт  однокласників за запропонованими їм критеріями. Представник групи презентував думку товаришів з приводу того чи іншого відео. Але не тільки однокласники оцінювали роботу своїх колег, а й самі «юні журналісти» також відповіли на деякі питання. І критерії ояінювання, й питання для самоаналізу ви знайдете нижче. Ось таке воно — навчання в Рішельєвському ліцеї. Ось така вона — робота учителя-філолога.  Непросто? Так. Але дуже цікаво!

Критерії оцінювання Денис, Даніїл Ярослава Марія, Тетяна
1. Доброзичливість(посмішка, лагідна інтонація, суворість, гумор, слова ввічливості, привітання, прощання, ваш варіант)
2. Темп мовлення (занадто швидкий, повільний, спокійний, ваш варіант)
3. Зовнішній вигляд ( одяг, зачіска)

 

4. Постава ( занадто рухливий, почувається вільно , невимушено, рухи скуті)
5. Дикція

 

6. Правильність мовлення (дотримання лексичних, орфоепічний норм, інтонація)
7. Змістовність:

—         наскільки цікаві питання для гостя;

—         стосуються однієї теми чи різних;

—         що корисного може винести для себе той , хто слухає;

—         Яку мету ставив журналіст?

 

8. Оригінальність ідеї, відео оформлення

 

9. Що запам’яталось?

 

 

Критерії оцінювання Мої думки
1. Мета інтерв’ю

 

2. Що було найлегшим?

 

3. Що було найважче?

 

4. Що запланували, але не вдалося здійснити?
5. Ваші поради , як брати інтерв’ю.

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *