Дошка PADLET. Практичне застосування

Дистанційне навчання.

Тільки ледачий не писав про те, що воно не може замінити живе спілкування з  дітьми. Повністю згодна. Але що поробиш: пандемія не залишає шансу. Краще навчати дистанційно, ніж не навчати взагалі. Інша справа, чи хочуть «здобувачі освіти» навчатися. Не завжди. І в цьому нічого нового немає. Згадайте, чи хотіли ви сумлінно виконувати всі домашні завдання і вчити правила, коли були десяти-шістнадцятирічними. Не впевнена. Тож це нормальна поведінка пересічного учня.

Безумовно, є і мотивовані (чи то батьками, чи то власною зацікавленістю в конкретному предметі). Але таких небагато. Тож учителю потрібно спромогтися достукатися до кожного: і до тих, хто увімкне комп’ютер, напише, що у нього не працює мікрофон і камера, і далі піде досипати; і тих, хто в цей момент краще пограє в телефон; і того, хто знудився вже чекати, коли Тараненко чи Петренко вже нарешті сформулюють відповідь на запитання.

Прослухавши один з численних вебінарів, взяла до своєї методичної скарбнички роботу з дошкою PADLET. Дійсно, зручно. Дає можливість учням працювати в команді.

Приклад 1.

Українська література. 10 клас Перевіряємо знання біографії Франка, одночасно повторюючи те, що знаємо про будову речення. Клас заздалегідь розділений на п’ять груп. Кожна повинна розповісти про одну зі сторінок життя і творчості Каменяра – дитинство, навчання, особисте життя, політична та громадська діяльність, творчість. Група отримує покликання на свою дошку, створену учителем (шаблон «стрічка»). Учасники команди одержують свої завдання: перший – написати факт, використавши просте односкладне речення, другий – просте двоскладне поширене речення, третій – просте двоскладне поширене ускладнене речення, четвертий – складне сполучникове речення, п’ятий – складне з різними видами зв’язку. Потім все це обговорюємо.

Так, учні можуть підгледіти інформацію у підручнику. Ті, хто сумлінно готувалися, підглядати не будуть, а ледарі (вони є в кожному класі) хоча би таким чином ознайомляться з матеріалом. Крім того, учитель може поставити умову: виконати завдання протягом п’яти хвилин. Тож треба не повторити факти, наведені іншими учасниками та ще й речення відповідної структури придумати. А ще поки учні працюють в групах, можна перевірити, хто присутній на уроці, не забираючи окремо на це такі цінні хвилини уроку.  Скрини того, як виглядали відповіді, побачите нижче. Я спеціально нічого не виправляла. Все як було під час уроку.

Приклад 2.

Українська література. 10 клас. Тема. І. Франко «Гімн». Знову робота в групах. Дошка Padlet (шаблон «холст»). Створюємо полотно, яке складається з п’яти елементів-постів. Два учні записують за допомогою vocaroo декламацію вірша ( один – першу частину, другий – другу). Третій учень, застосовуючи прийом «прес», відповідає на запитання: «Чи можна цю поезію вважати автобіографічною?». Четвертий – робить ментальну карту. П’ятий – читає статтю підручника, де аналізується збірка «З вершин і низин», та складає план. Так працюють всі п’ять груп. Потім можна обрати кращу роботу і виставити оцінки. Тут учасники команди самі розподіляють ролі. Це дає можливість кожному вибрати те завдання, з яким стовідсотково впорається.

            Ось такий він, мій досвід після чергового карантину.

P.S. Але які були щасливі діти, коли нарешті всі повернулися за парти.

Про те, як я використовує онлайн-ресур vocaroo, розповім наступного разу.