Відокремлені обставини. 8 клас.

Відокремлені члени речення — одна з найскладніших тем синтаксису. Восьмикласникам вона дається важко. Але це той ґрунт, на якому потім буде виростати знання про складне речення. Тому про кожну з груп (відокремлені означення,

відокремлена прикладка,

відокремлені додатки)

 був написаний окремий урок. Сьогодні черга за відокремленими обставинами. Напевно, це буде не один, а два відеоуроки (як це вже було зроблено з прикладкою). Чим це зумовлено? Тим, що учням треба нагадати те, що вони вже вивчали в сьомому класі: «Дієприслівник. Дієприслівниковий зворот». Адже найчастіше обставина відокремлюється в реченні саме тоді, коли вона виражена дієприслівником або  дієприслівниковим зворотом. Повторивши це, можна перейти і до відокремлених обставин, виражених іменником з відповідними прийменниками. Все було б достатньо просто, але….

Завжди у нас є якесь але, тобто винятки. І ось тут починається найскладніше. Роздивляючись ці винятки, паралельно змушений повертатися до :

  • чим відрізняється частка і від сполучника і;
  • яка роль відносних займенників, зокрема займенника «який»;
  • що таке однорідні обставини і чим вони можуть виражатися.

Про все це і йдеться у відеоуроках.

А для тих, хто уважно їх подивився і хоче переконатися, що тепер ніколи не помилиться, розставляючи коми при відокремлених обставинах, пропоную пройти ТЕСТ.  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdSZBuDiXKyQTnxOBIv6O11CwjovmGth3i1vPdRs-sfRdyKBg/viewform

Хай щастить!