Все про числівник

Числівник, розряди, відмінювання, цікавинки.

Для кого?

Ця інформація, я думаю, зацікавить колег, учнів та їхніх батьків, а також тих, для кого «числівник» залишається таємницею за сімома дверима. 

Є!!! Нарешті! Я це зробила! Ще один цикл уроків! Адже «ЧИСЛІВНИК» — одна з найскладніших тем як для учнів шостого класу, так і для випускників. Бо останні повторюють «числівник», готуючись до ЗНО. 

Як все відбувалось?

Ви запитаєте: «Скільки часу писались ці дев’ять уроків?» Відповім:  «Загалом десь п’ять місяців. Перші два уроки були написані ще навесні, коли всі ми змушені були відправитися в карантин. А всі інші — влітку. Один потребував чотири-шість днів підготовки,  коли як інший народжувався два-три тижні. Це якщо рахувати від ідеї до готового відео». 

Так. Мозок учительський відпусток не бере. Ось читає онука книжку Астрід Ліндгрен, а у твоїй голові: «А скільки ж років було Карлсону? Багато? Мало?.. Це ж неозначено-кількісні числівники!»  А  то  пригадаєш, як Петрик П’яточкин рахував слоненят, чи раптом: «Так  іменник «дріб» має  омонімічні пари. Чому б цим не скористатися, пояснюючи відмінювання дробових числівників?» Як результат, з’являється ідея наступного уроку.

Що було найважчим?

Найскладнішим, напевно, було те, що з великої кількості інформації треба вибрати найсуттєвіше. Адже так і хочеться філологу «розтектися мислію по древу» — розповісти все, що знаєш. А урок повинен тривати не більше п’ятнадццяти хвилин. Бо пишу ж для дванадцятирічних учнів. Та і про мотивацію не можна забувати, і про різні цікавинки: музичні вставки, мультфільми. Для старшокласників ці уроки можуть здатися занадто дитячими. Але не забуваймо, що писалися вони передовсім для шестикласників. Тож вибачайте, якщо не до вподоби.

Хоча у шостому класі я минулого навчального року не викладала. Та і в наступному теж не буду (маю інші), але почавши, вирішила довести розробку теми до логічного завершення, бо не звикла кидати роботу на пів дорозі. Так і з’явилися ці уроки. 

P.S.

Часто під відео можна прочитати «для учнів і колег», оскільки цей матеріал може бути використаний для проведення онлайн-уроків. Відеоурок — один з багатьох інструментів  для тих, хто навчає, і для тих, хто вчиться. Але, на моє глибоке переконанння , він не може замінити живого спілкування вчителя та учнів.